Warmly Welcome

අප විද්‍යාලයේ වෙබ් අඩවියට පැමිණි ඔබ සැම සාදරයෙන් පිළිගනිමු. තෙරුවන් සරණයි.

Monday, February 28, 2011

සමාජ හෘද සාක්‍ෂියට කෙරෙන ඇමතුම

කාමාතුරයන්ට ලක්‌වන මුවත්තියන්ගේ ශෝකාලාපය

නිසංසලා රූමත් තරුණියක වූවාය. පාසල් මිතුරියන් ඇය මෙන් සැරසෙන්නට හැසිරෙන්නට නිතරම ප්‍රියකළේ ඇගේ කෙළිලොල් බවට ඔවුන් හැම දෙනකුම ප්‍රියකළ නිසාමය. කාලය හිරුට හොරා, සඳුට හොරා ගතවී යද්දී නිසංසලාගේ හිතටද ආදරයේ උණුසුම දැනිණි. ඇගේ අහිංසක ප්‍රේමය සොරා ගත්තේ කොළඹ පොත් සාප්පුවක ගැටවරයෙකි. කවරෙකුටත් හොරා නිසංසලා ප්‍රේමවන්තයා විශ්වාස කළේය. ඔහුගේ බස්‌ දෙමාපියන්ගේ දැනමුතුකම්වලට වඩා ඇයට ප්‍රියවීය.

"මං ඔයාව බඳිනවාමයි" ප්‍රේමාතුරයා නිසංසලාට නිතරම පවසා සිටියේය. එක්‌ අඳුරු දිනෙක කොළඹට කිට්‌ටු නවාතැන්පලක සිය කැමැත්තෙන්ම මේ පාසල් දැරිය ප්‍රේමාතුරයාගේ රාග සිතිවිලිවලට ගොදුරක්‌ වූවාය.

ඇයගේ ප්‍රේaමවන්තයා ඇගෙන් ක්‍රමක්‍රමයෙන් දුරස්‌වන්නට වූයේ මේ අතරවාරයේදීමය. සිය ප්‍රේමවන්තයාගෙන් දරුපැටවකු කුසට ආවත් තමන්ට සිදුවූ විපත දෙමාපියන්ට කියන්නට ඇය බිය වූවාය. දෙමාපියන් ඇයට සිදුවූ විපත දැනගත්තේ ඇයව රෝහලට කැඳවාගෙන ගිය මොහොතේදීය.

මෙබඳු බාල දැරියන්ට ලිංගික අතවර කිරිම මේ වන විට ලංකාවේ බරපතළ සමාජ ප්‍රශ්නයක්‌ බවට පත්වෙමින් තිබේ. ලංකාවේ දිනපතා පුවත්පත් විමසන්නකුට මේ විපතේ තරම යම් ප්‍රමාණයකට හෝ අවබෝධකරගත හැකිවනු ඇත. කාමාතුරයකුට තමන්ගේ ලිංගික ආශාව, රාගික ආශාව, සපුරා ගැනීම කුමන හෝ ආකාරයකින් ඉෂ්ට කර ගැනීමට උත්සාහ දැරීම සරල කාරණයක්‌ වෙයි. ඇතැම් අවස්‌ථාවලදී ඉතා ළාබාල දරු දැරියන්ද ඔවුන්ගේ ගොදුරු බවට පත්වූ අවස්‌ථා එමට තිබේ. කිනම් ආකාරයකින් හෝ එබඳු කාමාතුරයකුට පාසල් යන ළාබාල දරුවකු දැරියක ලක්‌වී ඇත්නම් ඒ තත්ත්වයන් දෙමාපියන් වටහාගන්නේ කිනම් ආකාරයකින්ද? මෙය විශේෂයෙන්ම ආසියාතික රටවල ග්‍රාමීය, නාගරික භේදයකින් තොරව දෙමවුපියන් මුහුණදෙන බරපතළම ගැටලුවක්‌ව පවතී.

අනපේක්‍ෂිත අයුරින් පෙර පාසල් දරුවකු, දැරියක කාමාතුරයකු විසින් ලිංගික අතවරයකට ලක්‌කරගෙන ඇත්නම් එම දරුවාගේ හැසිරීම්වල කිසියම් ආකාරයක වෙනස්‌කම් ඇතිවීමට ඉඩකඩ තිබේ. විශේෂයෙන්ම මෙම වයස්‌ මට්‌ටම්වල දරුවන් සිටින මවුවරුන් පහත සඳහන් හැසිරීම් දරුවන් ප්‍රකට කරන්නේ නම් ඒ පිළිබඳව විමසිලිමත්වීම වැදගත්ය. එමගින් අදහස්‌ වන්නේ මේ චර්යාවන් ප්‍රකට කරන හැම දරුවකුම ලිංගික අතවරයකට ලක්‌වී ඇත යන්න නොවේ. මේ පිළිබඳව වඩාත් අවදියෙන් සිටීම සහ නිරන්තර නිරීක්‍ෂණය ඔබගේ දරුවාගේ යහපතටම හේතුවක්‌ වන බවය. මේ පිළිබඳව පුළුල් මට්‌ටමේ අවබෝධයක්‌ දෙමාපියන්ට නොමැති අතර එබඳු අවබෝධයක්‌ දෙමාපියන්ට, සමාජයට හෝ දරු පරපුරට ලබාදෙන්නට සක්‍රීය මැදිහත්වීමක්‌ පවා දැකගැනීමට නොමැත්තේය. එහෙත් සංවර්ධිත රටවල මේ සඳහා යොදා ගන්නා වූ සරලම ක්‍රමවේදය වන්නේ දරුවන් සමග වඩාත් සමීපව ක්‍රියාකරන අතරවාරයේදීම ඔවුන්ගේ චර්යාවන් නිරික්‌සීමය. (BEHAVIOUR OBSERVATION)ඉතා ළාබාල වයස්‌වල දරුවන් ප්‍රකට කරවන එබඳු හැසිරීම් රටාවන් කිහිපයක්‌ පහත දැක්‌වේ.

ලිංගික ක්‍රියාකාරකම් පිළිබඳව අසාමාන්‍ය උනන්දුවක්‌ දැක්‌වීමත් ලිංගිකත්ව පිළිබඳ කාරණා පිළිබඳ අසාමාන්‍ය උනන්දුවක්‌ දැක්‌වීම.

කිසියම් කනස්‌සල්ලකින් පසුවීම. නිරන්තර ප්‍රතික්‍ෂේපණයන් දැක්‌වීම සහ කිසියම් වූ අහේතුක බියකින්, මානසික ආතතියකින් කල්ගත කිරීම.

නිරතුරුවට ඇඳ තෙමීම, (BED WETTING) බියකරු සිහින දැකීම (NIGHT MARE) මෙන්ම ඇතැම් අවස්‌ථාවලදී නිදියහනට යන්නට පවා බියවීම. කිසියම් ශාරීරික වේදනාවකින් පසුවීම, රුධිරය වහනය, සැරව හෝ කිසියම් ශ්‍රාවයක්‌ ලිංගික අවයව වලින් නිකුත් වීම, ශරීරයේ පෞද්ගලික ඉන්ද්‍රිය කොටස්‌ ආශ්‍රිතව කිසියම් ආකාරයක රළු ස්‌වභාවයක්‌ හට ගැනීම, ඇතැම් විට විපිළිසර චර්යාවන් මෙන්ම ඉතා ළද බොළඳ සුරතල් බසක්‌ හිටිහැටියේම තෙපලීම, හැසිරීමේ ඉතා ළාමක ස්‌වරූපයක්‌ ඉස්‌මතුවීම. ක්‌ෂණික සහ වටහාගත නොහැකි ආක්‍රමණශීලී චර්යාවන් හෝ කලහකාරී චර්යාවක්‌ ඉස්‌මතුවීම. මුත්‍රා මාර්ගයට හෝ අධෝමාර්ගයට යම් යම් දේ දැමීමට උත්සාහ කිරීම.

හදිසි බියවීම් (Sudden Fear) විවිධාකාර වූ දේ සඳහා මෙබඳු බියවීම් ඇතිවිය හැකිය. විශේෂිත දේවල්, විශේෂිත ස්‌ථානයන්, විශේෂිත පුද්ගලයන් මෙම බිය ගැන්වීම්වලට හේතු පාදක විය හැකිය.

ඉහත ආකාරයටම පෙර පාසල් වියේ පසුවන දරුවන් මෙන්ම ද්විතීයික පාසල් දරු දැරියන්ද යටකී කාමාතුරයන්ගේ ගොදුරු බවට පත්වීමට ඉඩකඩ තිබේ. පෙර පාසල් දරුදැරියන් ප්‍රකට කරන ලක්‍ෂණයන් සේම මෙම දරුවෝaද එබඳු අවස්‌ථාවලදී විවිධාකාරයේ ගති ලක්‌ෂණයන් පහළ කරති. මේ එබඳු ලක්‍ෂණයන්ගෙන් කිහිපයකි. හිසේ කැක්‌කුම මෙන්ම උදර ආසාදනයන් මෙන්ම කායික මානසික ගැටලුකාරී තත්ත්වයන් ඉස්‌මතු වීම. විශේෂයෙන්ම මේ තත්ත්වයන් කායික, මානසික විපරිතයන් ගෙන් හටගත් ඒවා වන්නටද පිළිවන.

දරුවන්ගේ කායික මානසික මට්‌ටම්වලට වඩා ලිංගික ක්‍රියාවලින් පිළිබඳව අසාමාන්‍ය දැනුමක්‌ ලබා ගැනීමට උත්සාහ දැරීමට හෝ (Unusual Knowledge) මෙබඳු ක්‍රියාදාමයන් සඳහා ඇති අපමණ ආශාවද දරුවාට බලපෑමක්‌ එල්ලකරනු ලබයි.

ඉගෙනුමට තිබෙන ආශාව දිගින් දිගටම අවම වීම එසේම තම තමන්ගේ ඉගෙනුම ලබන ශ්‍රේණීන් වලින් පහළට ඇද වැටීම මෙන්ම හිත එක්‌තැන් එක්‌ අරමුණක්‌ තබාගෙන වැඩකිරීමට නොහැකිවීම (Lack of Concentration)

මේ ලෙසටම ගැටවර වියට පත්වූ දරුවන්ද මෙබඳු කාමාතුරයන්ට ගොදුරුවීමට ඉඩකඩ තිබෙනු වග පැහැදිලිවම පෙනේ (Coyne) නම් මනෝවිද්‍යාඥයා 1994 දී ප්‍රකාශ කරන්නේ ගැටවර වියේ පසුවන දරුවන් කිසියම් වූ ජීවිතාබෝධ මට්‌ටමක පසුවන නිසා ඔවුන් මෙබඳු අත්දැකීමකට, අවාසනාවකට හෝ මුහුණ දීමත් සමගම බරපතළ මානසික අවපීඩනයකට (Serious Depression) ගොදුරු විය හැකි බවය.

තමන්ට වඩා වයසින් වැඩි අය කෙරෙහි තම විශ්වාසය රඳවා තබා ගැනීමේ බරපතළ ගැටලුවකට මෙබඳු දරු දැරියන් මුහුණ දෙනු ඇත. මෙබඳු තත්ත්වයන් ඇති වන්නේ තමන් අතිශයින්ම විශ්වාසකළ, ගරු කළ සහ ඇසුරුකළ අයකුගෙන් ඉහත ආකාරයේ අතවරයකට දරුවා නිතර නිතර ගොදුරු වීමේ තත්ත්වයන් මතය. මේ නිසාම වැඩිහිටියන් සමීපතම ඥතීන් කවරකු වුවද විශ්වාස නොකරන්නට මෙබඳු දරු දැeරියන් ගේ සිත ඔවුන්ට බලපෑම් කරනු ලබයි.

ආත්ම ඝාතන උපක්‍රමවලට යොමුවීමට උත්සාහ ගැනීම, මෙබඳු වේදනාත්මක සහ තමන්ම මානසිකව ප්‍රබල කම්පනයකට හේතු පාදක වන කරුණකට ගොදුරුවීමත් සමගම ඇතැම් ගැටවර දරු දැරියන් ආත්ම ඝාතන චර්යාවකට (Self distructive Behaviour)  ගොදුරුවීමට ඉඩකඩ තිබේ.

බොහෝ විට පිරිමි දරුවන් මත්පැන් සහ මත්ද්‍රව්‍යවලට ගොදුරුවීමට ඉඩකඩ තිබේ. දැරිවියන් වෙතින් ආහාර ගැනීමේ අරුචියක්‌ (Eating Disorder) මෙන්ම ආහාර ප්‍රතික්‍ෂේප කිරීම්ද සිදුවිය හැක්‌කේය.

මෙබඳු බරපතළ ලිංගික අතවරයකට හෝ වෙසෙසින්ම ස්‌ත්‍රී දූෂණයකට ලක්‌වන තැනැත්තියක්‌ විෂයෙහි මනෝ සමාජයීය සාධක බොහෝමයක්‌ ඉස්‌මතු වෙයි. ශාරීරික ගැටලු (Physical Problem) ඒ අතරින් ප්‍රධානය. වෙසෙසින්ම මෙබඳු අවාසනාවන්ත තත්ත්වයකට ගොදුරු වූ දැරියක්‌, යුවතියක්‌ බරපතළ ශාරීරික හිංසනයකට (Physical injury) ලක්‌වීමට ඉඩකඩ ඇත්තේය. ස්‌ත්‍රී දූෂකයන් බොහෝ අවස්‌ථාවලදී සිදුකරනුයේ තමන්ගේ ශාරීරික බලය උපරිමයෙන් භාවිත කොට අදාළ තැනැත්තිය තමන් නතුකර ගැනීම (Forcibly) මෙබඳු අවස්‌ථාවලදී ඔවුන් තම බාහු බලය යොදන බව පැහැදිලිවම පෙනේ. එවිට මෙම තැනැත්තියට තුවාල සීරිම් ආදියද සිදුවනු ඇත. බොහෝ අවස්‌ථාවලදී එම තැනැත්තියට සපාකෑම්, නියපොතු පහරවල් මෙන්ම පහරදීම්වලටත්, තොල් පුපුරායැම්, විදුරුමස්‌ සීරියාම් වැනි තුවාල ද සිදුවිය හැකිය.

එමෙන්ම ඇය ශාරිරික අඩන්තේට්‌ටම්වලට පවා ගොදුරුවිය හැකිය. වෙසෙසින්ම මෙම තැනැත්තාට ගොදුරුවන අය බාලවයස්‌කාර දැරියක්‌ නම් එමෙන්ම ඇය ලිංගිකව නොමේරු මට්‌ටමක ඇත්නම් (SEXUALLY IMMATURE) තවත් ගැටලු ඉස්‌මතුවීමට ඉඩකඩ තිබේ.

ඇතැම් දූෂකයන් පරපීඩාකාමීන්ය. (SADIST) ඔවුqන් මෙබඳු දැරියක, ස්‌ත්‍රියක සමඟින් තමන්ගේ දුෂ්ට අරමුණු ඉටුකර ගන්නට යැමේදී ඔවුහු මෙම දැරියන්ට නොයෙකුත් අන්දමේ අඩන්තේට්‌ටම් කිරීම් හිංසාකිරීම් සිදු කරතිs. එය ඔවුqන් සලකන්නේ සරල හා සාමාන්‍ය දෙයක්‌ ලෙසටය. ඔවුන් සමහර අවස්‌ථාවලදී මෙම ගොදුරු බවට පත්වන තැනැත්තියට පහරදීම්, තුවාල කිරීම් ආදිය සිදුවිය හැක්‌කේය. ඇතැම් විට අධික ලෙස වේගයෙන් ගෙල මිරිකීම නිසා කාන්තාවන්, දැරියන් මියගිය අවස්‌ථාත් දක්‌නට තිබේ.

තවත් අවස්‌ථාවලදී මේ "රහස" එළිදරව් වෙතැයිද, ඉන් තමන් ගේ ජීවිත බලවත් අවදානමකට පත් වෙතැයිද සිතන අපයෝජකයන් සදහටම මේ රහස වළලා දමන නිසායෙන් තමන්ගේ ගොදුරු බවට පත්වන තැනැත්තිය මරා දමන්නට ඇති අවකාශයන්ද බොහෝය. දූෂකයා තමන් අතින් සිදුවන්නේ බියකරු සමාජ තහංචියක්‌ බවත් (Social aboo)  එය දණ්‌ඩනයකට යටත්වන වරදක්‌ බව (Punishable Offence) ඔහු හොඳින්ම දන්නා නිසා හෙතෙම ඉමහත් ලෙස භීතියට පත්වෙයි. යටකී නීතිය නිසාම සහ දණ්‌ඩනයකට ලක්‌වීමට ඇති භීතිකාව හේතුකොට ගෙන තමන්ට ගොදුරු වූ තැනැත්තියව මරා දමා තමන් කොහේ හෝ තැනක වසං වන්නට දූෂකයා උත්සාහ ගනී.

බලෙන් හෝ කැමැත්තකින් තොරව වංචාසහගතව ස්‌ත්‍රී දූෂණයකට ලක්‌වූ තැනැත්තියක බරපතළ චිත්තාවේගාත්මක (Emotional Problem) ගැටලු ගොන්නකට මැදිවිය හැක්‌කේය. තමන්ට එක්‌වරම මේ සිදු වූයේ කුමක්‌ද යන්න පවා වටහා ගැනීමට ඇයට බෙහෙවින්ම අසීරු වනු ඇත්තේය.

ඇය ළාබාල පාසල් යුවතියක්‌ හෝ විවාහයට ආසන්න තත්ත්වයේ පවත්නා තැනැත්තියක නම් තත්ත්වය වඩාත් කනගාටුදායක වනු ඇත. ඇය රූමත්, දයාබර බිරිඳක නම් පුතා සහ දයාබර සැමියා දෙස බලන වාරයක්‌ පාසාම ඇය මැරි මැරී උපදින තරම් සිතුවිලි ඇගේ සිත්හි පහළවනු ඇත. මේ සිතුවිලි සමුදායයන් එක්‌ එක්‌ ලෙසින් සමාන්තර වර්ගීකරණයක්‌ නොකළ හැකි වුවද එක්‌ එක්‌ පුද්ගලයාගේ පෞරුෂත්ව රටාවන් වෙනස්‌ වන්නාසේම ඉහත ගැටලුවට කාන්තාවන් මුහුණදෙන පිළිවෙළද වෙනස්‌විය හැකිය.

ඇයගේ ජීවිතය විනාශ කළ දූෂකයා සම්බන්ධව සදාකාලික වෛරයක්‌ ඇගේ සිත්හි තැන්පත්ව තිබිය හැකිය. මෙබඳු දරුණු ඉරණමකට ලක්‌වූ පාසල් සිසුවියක්‌ මා සමගින් ප්‍රකාශ කළේ කවදා හෝ තමන්ව මේ තත්ත්වයට පත් කර දැමූ බාප්පාගෙන් පළිගන්නා බවය. මට එක දවසක්‌ නොවෙයි දවස්‌ ගණනාවක්‌ම හිතුණා බාප්පා නිදාගෙන ඉන්න කොට පොරවෙන් බෙල්ලට කොටන්න. ඒත් මං ඔක්‌කොම දරාගෙන හිටියෙ මගේ මල්ලිලාත් මගේ අම්මාත් නිසා" යනුවෙනි. එලෙසින්ම තමන්ව මේ තත්ත්වයට පත්කළ සමාජයට හාත්පස වටපිටාවටද ඇය බරපතළ ලෙස වෛර කරන්නට ඉඩ තිබේ. ආහාර පාන ප්‍රතික්‍ෂේප කිරීම්, කිසිවකු සමගින් කථා නොකර සිටීම, වැනි දේ ඔවුන් තුළින් විද්‍යාමාන වන ක්‍රෝධය පිටතට ප්‍රකාශ කිරීම් ලෙසට විස්‌තර කළ හැක්‌කේය.

දිගින් දිගටම මේ තත්ත්වයන් තුළ මානසික ගැටලුකාරිත්වයකට ගොදුරුව සිටින ඇය අතින් තමන්ගේ ආත්ම ඝාතනය (Sucide)  සිදුකර ගැනීමටද ඉඩකඩ තිබේ. ඇතැම් විට මේ ෙ€දවාචකයට ඇය තල්ලු වන්නේ තමන් මේ තත්ත්වයට පත්කළ රුදු සමාජයට "පාඩමක්‌" උගන්වන්නටද විය හැකිය.

සමාජ විද්‍යාත්මක සංකල්පය ඔස්‌සේද මේ තත්ත්වයන් විග්‍රහ කළ හැකිය. ආසියාවේ බොහෝ රටවල වනිතාවක්‌, යුවතියක්‌, දැරියක්‌ සම්බන්ධයෙන් සමාජමය අපේක්‍ෂණයක්‌ (Social Acceptancy) පවතී. තරුණියකගේ පතිවත (Chastity) රැකගෙන ඇයට නිර්මල යුවතියක ලෙසට ජීවත්වන්නට නිරතුරුවම උත්සාහ ගන්නා ලෙසට සමාජය, සංස්‌කෘතිය ඇයට බල කරයි. ඇයට කිසියම් හිරිහැරයක්‌ පිටතින් හෝ ඇය කැමැත්තෙන් සිදුවී නම් එහි විපාකය විඳගත යුත්තේද ඇය විසිනි. මේ බව පතිවත සම්බන්ධව ලංකාවේ වතුකරයේ පවත්නා මේ මතයෙන් පැහැදිලිව පෙන්වා දෙයි. "රෝස ගහ උඩට සාරියක්‌ වැටුණත් සාරිය උඩට රෝස ගහක්‌ වැටුණත් හානිය සිදුවන්නේ සාරියටයි." වරදකාරී චිත්තයද (Guitty Feeling)ඇයට බලපෑම් කරනු ඇත. තමන්ටම මේ දෙය සිදු වූයේ ඇයි? මා මෙතුවක්‌ කල් ආදරයෙන් රැකබලා ගත් තැනැත්තාගෙන්, පියාගෙන්, බාප්පාගෙන් මේ අනතුරු සිදුවුනේ ඇයි? මා කොතරම් පව්කාරද? සියල්ල සිදු වුණේ මගේ වැරැද්ද නිසාද? යන සිතුවිලි ඇගේ සිත්පුරා දිවයන්නට ඉඩ තිබේ. මෙබඳු විපතකට ගොදුරුවන දැරියක්‌ තමන්ගේ ජීවිතය බරපතළ වියවුලකට ලක්‌වූවා යෑයි දිගින්දිගටම සිතනු ඇත. මවුපියන් ට සහෝදර සහෝදරියන්ට උදාවන හෙට දවසේ මුහුණදීම පවා ඇයට අසීරු වනු ඇත. දැඩි පසුතැවිල්ලකට සහ ලැඡ්ජාවකට ඇය ගොදුරුවනු ඇත.

දේවධර්ම ලෙසට සැලකෙන ලැඡ්ජාව සහ බිය හෙවත් විළිබිය සිඳගැනීමෙන් පවට ඇති බිය වුවද ගැමියන් තවමත් සලකන්නේ කාන්තාවකගේ විළිබිය සිඳ ගැනීම ඇයට අතවර කිරීම පාදක කොට ගෙතූ බවය. මෙම ආරංචිය ගම්දනව් පුරා පැතිර යැම හේතු කොට ගෙන පසුතැවිල්ල සහ ලැඡ්ජාව වඩාත් තදින් මෙම දැරු දැරියන්ගේ ජීවිතවලට බලපෑම් කරනු ඇත.

මේ නයින් බලන කල කාමාතුරකුට දැරියක, යුවතියක හෝ ස්‌ත්‍රියක ගොදුරුවීම ඇගේ අගනා ජීවිතය බරපතළ අගාධයකට ඇද දැමීමක්‌ හා සමාන වෙයි.


ඩබ්ලිව්. ඒ. සරත්චන්ද්‍ර
සමාජ විද්‍යාව පිළිබඳ හිටපු කථිකාචාර්ය